7/17/2008

Necesar vs. Suficient in branding

Vorbeam acum ceva vreme despre ce este necesar si suficient pentru ca un nume sa devina brand. Sa le luam pe rand, zic:
1. trebuie sa fie deosebit (N nu S*)
- un nume generic nu se va diferentia in mintea consumatorului, pentru ca acel nume reprezinta din start o categorie, nu un serviciu / produs distinct (de exemplu, www.tacamuri.com)

2. trebuie sa fie descriptiv (nu N**)
- a se diferentia de a fi comun
- un exemplu bun mi se pare NightBuyers (.ro): descrie numele serviciului, dar printr-un nume departe de a fi banal. Faptul ca este in engleza il diferentiaza prin rezonanta - in romana ar fi sunat cumparatorii-de-noapte.ro (!) - si totodata se adreseaza direct publicului care intelege aceasta denumire, deci tinerii si oamenii cultivati - de obicei acestia stau treji noaptea.

3. trebuie sa aiba un slogan bun (N nu S)
- nu orice alaturare de cuvinte care suna pompos / elevat reprezinta un slogan (bun)
- un slogan este descrierea brandului in cateva cuvinte (de obicei 2-5), intr-un mod inedit

4. trebuie sa aiba parte de un advertising de calitate (N nu S)
- nu orice nume bun caruia i se alatura un slogan bun devine brand, un logo reprezentativ si o campanie publicitara bine gandita este un must-have de sezon. Oricare.

5. trebuie sa aiba site + blog (N nu S)
- suntem in era internetului, iar daca nu esti online nu existi.
- daca nu ai blog, cel putin o pagina de news ar fi buna; totusi, un blog ofera mai mult dinamism si interactivitate brandului tau si, in plus, poti afla feedback-uri de la clienti prin intermediul comentariilor. Inutil sa mentionez la ce este bun acest lucru.

6. nu in ultimul rand, trebuie sa detina o buna perceptie si un loc (primul) in mintea consumatorului (N si S)

Cam asta ar fi, foarte pe scurt, evident. In acest sens s-au scris zeci de carti, domeniul fiind unul foarte plin de resurse.

Pe data viitoare!
_____
* Necesar nu Suficient
** nu Necesar