4/25/2008

Buyeriti?

Un lucru extrem de important pentru un brand este sa vina cu lucruri noi. Sa fie primul in categoria sa, iar daca acest lucru nu este posibil, sa se diferentieze prin cat mai multe lucruri de celelalte nume / branduri din categoria sa, tinzand catre locul 1 in mintea consumatorului. Se poate sa tinda si catre locul 2, daca primul loc este prea bine fixat in memoria colectiva. O pozitionare pe locul 2 poate fi la fel de strategica, daca lipsurile sunt recunoscute in advertising si se apeleaza la auto-ironie. Consumatorii nu apreciaza brandurile arogante. Bineinteles, strategia modestiei se poate aplica si pentru locul 1.

De multe ori, un efort sustinut alaturi de a fi primul pe piata este de ajuns pentru a deveni brand. NightBuyers este primul serviciu de acest gen din Cluj-Napoca (am putea sa extrapolam la toata tara), ceea ce il poate conduce la a deveni un brand, daca este sustinut continuu prin advertising si strategii de marketing. NightBuyers mai are un atu in maneca: "a buyeri" (a face cumparaturi in timp ce stai acasa ca boierul). Este un trademark care ajuta la consolidarea brandului, facandu-l unic prin atribuirea unui cuvant cu totul nou in vocabularul comun.

Pentru un brand pe Internet, un lucru care face diferenta este interactivitatea. Cu cat un site este mai interactiv, cu atat mai multi utilizatori va avea. NightBuyers dispune de interactivitate prin usurinta de a naviga in meniu si prin pagina de feedback. Sa nu uitam de blog, unde sunt publicate noutati, iar vizitatorii pot posta comentarii.

Un alt lucru extrem de important in online este diferentierea numelui. Un nume comun este "sarutul mortii pentru un brand pe Internet" (Al Ries & Laura Ries, "Cele 11 legi imuabile ale internet brandingului", ed. Brandbuilders). NightBuyers este un nume usor de retinut, diferentiindu-se fata de alte nume din online prin faptul ca nu descrie serviciul printr-un "e-" (e-cumpara, de exemplu) sau un "online" (cumpara online).

Advertisingul. Este aproape total ineficient pe Internet, unde utilizatorul poate merge pe o alta pagina in decurs de cateva zecimi de secunda. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa se renunte complet la advertising; fara acesta, brandul nu poate exista. Utilizatorii nu pot afla de un anumit site fara advertising. Mai mult, acesta participa in mod activ la transformarea unui site / nume in brand. Este o conditie necesara, dar nu suficienta.

Pana vom dezbate de ce e nevoie ca un nume sa devina brand, astept parerile voastre despre cele cateva conditii dezvoltate pe scurt mai sus.